17 days - blinda människor är dömda att dö

Igår låg jag och tänkte på något som förbryllar mig lite.
I en värld av massa överlevnadsfilmer så är det svårt att inte tänka ifall det skulle hända på riktigt. För i filmer så drar de ju bara, såklart, och tar inte med sig några ägodelar.

Då tänker jag såhär. VAFAN ska jag göra med mina linser? Om nu jag skulle börja fly under dagen, när mina linser är på, så tror jag inte att jag vänder för att hämta linsetui och linsvätska. Det betyder att jag har tre alternativ:

1. Vara blind i resterande del av min kamp för livet. Riskera att inte se den stora tsunamin som kommer på avstånd, eller att tro att en zombie är en vanlig människa och glatt hoppa fram för att hälsa. I båda scenarion dör jag garanterat. (Har någon liksom sett en blind människa klara sig i alla världen-går-under-filmer?!)

2. Ha linserna på och antagligen få någon ögonsjukdom som till slut gör mig blind, och vi återkommer till alternativ ett.

3. Råna synoptik.

Seriöst, är jag dömd att misslyckas att överleva ifall världen skulle gå under? Enbart för att mina gener har gett mig synfel? Livet är allt orättvist. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0