live your dream

Hej!
Hur gar det till soka till FIT?
Vad kravs det att mangor hemifran sverige?
Hur mkt kostar det?och hr mkt kan man fa i bidrag och lan ifran CSN?

Mvh Sanna


Hejsan.
Såg att du sökt till FIT trodde inte det var CSN berättigat? Hade först tänkt söka till Berkeley men insåg rätt fort att det inte var en chans att jag hade råd med det. Har sökt till Santa Monica College och väntar nu på mitt svar! Tänkte dock att söka till FIT kan ju inte skada? Hade verkligen uppskattat om du velat ge mig all information du vet och orkar skriva ner! Jag skrev min email i fältet (:
Tack!!
/ Sanna ( inte samma som inlägget nedan) :P



Många Sannor på samma gång!!



FIT är CSN berättigat, i telefon sa människan på csn att cirka 15 svenskar läser årligen där. Hur mycket man kan få beror ju på om man tar merkostnadslån för tuition vilket jag gör och får ut för den här första terminen 91 000. Vet ej om det är samma eller mer för höstterminen dock.

Man söker först genom SUNY, vilket det finns länkar på FIT's hemsida. Ansökningsprocessen är lång och jobbig, men klart värt det om man vill detta!! Det man gör är att skicka in sina betyg, och en personal essay. Dessa två saker är det som de tar in en på.

Så det första att göra är att söka via SUNY, sedan ta TOEFL testet och skicka sina betyg till WES.

Sedan kan jag poängtera att det finns två olika avdelningar - business och art. Business major är det bara personal essay och betyg medan art majors måste skicka in en portfolio också.

Till den Sannan som skickade mailet, så kan jag skicka ett mail som jag har skickat till några vänner med väääldigt utförliga instruktioner! :)

och LYCKA TILL till alla som söker - ingenting är omöjligt!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!



Jag skulle jatt5e garna ta del av det dar mailet du namnde, med mer utfroliga instruktioner hur du sokte:) Om det ar ok?



Kan du se e-mail adressen dar uppe (star att den ej publiceras..)

Tack pa forhand!

Mvh Sanna

2009-11-30 @ 02:22:42
Postat av: Sanna

Ps. annu en fraga, var ligger campus for FIT studenter?Och hur mkt kostar det? Sitter har och funderar hur mkt lan jag skulle behova ta osv..



/Sanna

2009-11-30 @ 02:27:50
Postat av: Emma

jag vill också veta vart det ligger och var skolan ligger. kan du inte lägga upp en karta : ) hade varit kul.

2009-11-30 @ 09:49:46
Postat av: Emelie

Hejhej,



kul att jag hittade din blogg! Jag funderar nämligen på att söka in till FIT tills nästa höst. Jag har en fråga, på CSN så står det att man får ut max 88 000 i studielån/bidrag så jag undrar hur du får ut 91 000? Får du något extra lån från dem? (Som jag missat att man kan få) Det är ju så dyrt så alla pengar är nödvändiga! Du som har varit au pair i NY förresten.. hur ser standarden ur på lägenheter där om man ska hyra själv?

2009-12-13 @ 20:44:04
Postat av: Fanny

Hej! om du inte alltför upptagen med planeringen fram till du reser så skulle jag verkligen uppskatta om du hade tid att skicka instruktionsmailet till mig också?:) tack på förhand! ciao:)

2009-12-25 @ 16:07:59
Postat av: Anonym

Hej :)jag vill jättegärna söka in till FIT .. vill läsa advertising and marketing .. men hur gör jag? hade uppskattat ifall du hade kunnat skicka ett mail till mig : ) tack på förhand / apollonia.. [email protected]

2010-01-03 @ 02:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0