big lights will inspire you



Här har vi en karta på vart FIT ligger på manhattan. Campusboende ligger på olika ställen, men alla nya hamnar oftast på campus som ligger mittemot skolan. Alltså på 27th st. Det campus "längst bort" ligger på 31st St.
Chelsea (som fyi även min finaste katt heter) är ett sjukt nice område att bo på/gå i skolan. Man ska icke klaga! En tunnelbanestation ligger mitt emot skolan as well, för de som bor off-campus är det sjukt smidigt med.

Campusboendet varierar även i pris. Det billigaste kostar 4500 dollar per termin, och då ingår det mat (19 måltider per vecka). Nackdelen är att man har inget kök och gemensamt badrum med andra tjejer.



Kommentarer
Postat av: elin teborn

sjukt coolt sanna! keep us updated!=)

2009-11-30 @ 23:00:28
URL: http://elinslondon.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej Sanna!

Jag jobbade som aupair i NY ett år och kom tillbaka till sverige för typ 3 veckor sen - det suger ganska mycket faktiskt, haha. Med andra ord är jag oerhört motiverad för att åka tillbaka till new york och plugga. Men som alltid är ju pengar en fråga osv. Men du tyckte alltså att fit var bra? läste du bara strökurser eller ett helt program? Vet du om du kan få tillgodoräkna dig alla kurserna i sverige? tacksam för alla tips och råd! :)

2010-10-03 @ 11:04:18
Postat av: Maja

Hej Sanna!

Jag jobbade som aupair i NY ett år och kom tillbaka till sverige för typ 3 veckor sen - det suger ganska mycket faktiskt, haha. Med andra ord är jag oerhört motiverad för att åka tillbaka till new york och plugga. Men som alltid är ju pengar en fråga osv. Men du tyckte alltså att fit var bra? läste du bara strökurser eller ett helt program? Vet du om du kan få tillgodoräkna dig alla kurserna i sverige? tacksam för alla tips och råd! :)

2010-10-03 @ 11:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0