Tips nr 1 till er kära och tålamodiga au pairer


- Åk inte med er unge/ungar till IKEA, och om ni mot förmodan vågar er på så GE DE INGA KANELBULLAR!!


Mitt största misstag hittills. Jag hade, patriotisk som jag är, skrytit så mycket om att de svenska kanelbullarna, ja de är de godaste. Misstag nr 1.
Självklart så ville Jackson idag efter skolan åka till IKEA, jag sa: javisst! Misstag nr 2.
När vi efter många om och men kommer till IKEA så går vi självklart vilse. "Jacksom, we're NOT lost. Every IKEA looks the same, I know my IKEA so we're not lost.". Misstag nr 3.
"Sanna I'm HUUUNGRY! I want one of those swedish cinnamon roll!!" "Sure, you can have one since I'm like the best au pair ever!". Misstag nr 4.
Jackson smäller verkligen i sig kanelbullen (som enligt skylten innehöll lite över 450 kalorier!!!!!!) och han har frosting över hela ansiktet och det hänger kanelbullsbitar lite överallt. Helvete. Misstag nr 5.
Jackson är mätt och belåten och vi går mot bussen. Vi sätter oss på bussen och nu har kanelbullen gjort sitt. "Sanna! What does this button do?" "Sanna, how about this one?" "Sanna, Sanna. SANNA!! SANNA what is this?" "Oh, Sanna what is this!?" Jackson börjar pilla på nödbromssaken.
"JACKSON STOP IT!!"
Jackson ställer sig upp.
"Jackson, you have to sit down. pleeeeeeease sit down" Mitt humör var inte på topp nu.
"But I want to sit alone"
"You should have thought about that before we went on the bus."
Jackson börjar klättra ÖVER sätet för att få sitta ensam.
"JACKSON, are you crazy? Can't you just SIT STILL? Just pretend I'm not here if you want to sit alone.."
Jackson sätter sig på sätet spikrakt och stirrar rakt fram med uppspärrade ögon.
Två sekunder efter:
"Sanna, Sanna, sanna why is the bus not moving? Where are we getting off? How are we getting home? I want to walk. No, wait I want to take the subway......saaannaaa"
MISSTAGMISSTAGMISSTAG!!
Och så fortsatte det. ÄNDA tills jag slutade för en och en halv timme sedan.

Så, tips till er aupairer där ute: ge inga kanelbullar på IKEA till era ungar. Varning för grav hyperaktivitet.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0