SVAR

Blivande AU PAIR:

Hej, vilken organisation åkte du med?

Tack i förhand!

Jag åkte med Skandinaviska Institutet. Är mycket nöjd med mitt val, även då jag rematchade så hade jag inga problem med dem. Och jag har hört många historier om hur au pairer har blivit dåligt behandlade under rematchnings processen. Plus att vi inte betalade någonting, för varken flyg eller basförsäkring.

Änt:
 
Hejsan, hur mycket pengar tog du med dig till Usa? och räcker lönen till det man vill göra?

Tack!

Jag kommer faktiskt inte ihåg hur mycket pengar jag tog med mig. Kanske runt en 1000 kronor, mamma kommer du ihåg? Det man behöver pengar till är till nyc touren om man vill ta den. Den kostade runt en 60 dollar. Sen har man inte så jättemycket tid att shoppa och sånt för under orienteringen. Sen när man kommer till familjen så har man gjort upp/gör man upp vilken dag man får betalt på. Och lönen räcker till det man vill göra ganska precis. Jag menar, det är inte jättemycket pengar så det är ingen vits att spara ens lön. Jag får däremot lite mer i lön för att jag gör lite mer i min familj, 180 får alla andra och jag får 230. Min lön är perfekt, 180 var tillräckligt och 230 är bra för jag brukar till och med ha lite pengar över när jag får nästa veckas lön! Det är nice.. :)


Lo:

Hej, är du aupair i USA?
Min syster är det i florida, men trivs inte alls bra. Hon letar nu efter en ny familj. Kanske du vet någon familj som söker en nu ? Eller kanske känner familjen som du är hos någon familj?

Tack på förhand!


Tyvärr så vet jag ingen familj som söker en ny au pair. Men om din syster åker lagligt med en organisation så ska det vara relativt lätt och smärtfritt att hitta en ny familj, om inte så har jag faktiskt ingen aning! Hoppas hon hittar sig en ny familj dock, jag har varit i hennes situation och det är inte kul att bo i en familj man inte vill vara hos.. 


The city börjar om en kvart, jag är dödstrött men åååh så jag älskar den serien!!
 PUSS


Kommentarer
Postat av: raisa söderberg

Vilken mysig liten frågestund..

té någon?

2009-01-27 @ 03:49:30
URL: http://raisas.blogg.se/
Postat av: Anna

aaaah sjalv far man 260 i veckan ;) fan Sanna vi far val styra upp en kaffe eller ngt snart? :) det var ett tag sen sist!

2009-01-27 @ 06:40:10
URL: http://anoushka.blogg.se/
Postat av: linn

ja, verkligen, vilken mysig bloggstund. jag röstar för te och kakor!

2009-01-27 @ 17:08:52
URL: http://hallonsylt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0