SKITVÄDER`!!

Okey så det snöar ute idag. Och x-antal minusgrader. Med andra ord är det stanna inne väder.
Förstår inte vad som gör kylan här SÅ mycket jobbigare än hemma i sverige. För jag menar, jag har levt igenom 18 vintrar med minusgrader och snö. Så det här borde egentligen inte vara något nytt, men varför känns det som att jag upplever den första vintern i mitt liv?

Hemskt är det. Och jag som skulle upptäcka mer av BK idag. Blir att städa på mitt rum och träna och försöka denna gång att beställa hem lite mat. Vet inte ens hur jag ska uttrycka mig om det här hushållet och dess mat. Maten sinar för varje dag, och INGEN gör något åt saken.
Min värdmamma sa igår morse:
"I was thinking of taking the morning off to go and groceryshopping. But i really don't feel like it, so i'm not."
Jaha? Nu har min värdmamma dragit till DC (hon flyger dit en gång i veckan) och imorgon ska hon och jackson åka till CT över helgen och komma hem på måndag. Det betyder att jag kommer få äta vatten till frukost, lunch och middag tors-mån. PARTY!

Ikväll så har jag och malin planer på att gå ut. Förgylla den tråkiga vardagen. Är taggad, men så kollar man ut genom fönstret och vill bara hoppa in under täcket tills det blir vår.


Om jag var Angelina Jolie skulle jag stannat där på bilden förevigt.. Eller iaf över vintern... Det har hon väl råd med?

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0