Brooklyns finest?

Förlåt donken för att orsakat nacksmärta, men det är det jag är till för!

Idag har min ungjävel varit så där jävlig igen. Så jobbig att allt man vill göra är att hoppa framför en buss, eller ställa sig mitt bland fighterna som alltid pågår i downtown brooklyn. I alla fall de senaste dagarna när jag hämtat Jackson. Först var det ett bråk mellan två tjejer, de slängde av sig sina jackor och hela brooklyns ungdomar verkade stå runt omkring dem och heja och ta bilder med sina mobiler. Igår när jag gick till hans skola så var det ett tåg av ungdomar som gick och marscherade på trottoaren och skrek någon ramsa?
Idag när jag gick av bussen så sprang ALLA ungdomar över gatan, helt vilda mitt i trafiken för att springa mot något bråk antar jag. Polisen var där och massa polisminibilar åkte runt bland svärmen av ungdomar.



Seriöst, vad är det för något farligt ställe jag bor på? PLUS, att alla de här småttingarna är helt kaxiga. Jag får dagligen höra kommentarer från dessa små fula saker som: "whaaazzzup beautiful?" eller "lookin' GOOD".
Observera att de här är typ 15 år.
Fast åldern här verkar inte stoppa någon från att ragga lite på gatan, både jag och johanna blir attackerade ständigt av de konstigaste männen. Allt mellan 15 - 85 åringar.
En mexikans arbetare som alltid är något hus längre ner på vår gata ska alltid envisas med att "hälsa" på mig varje dag, samma mening. "Hi beautiful, what's up?".
Tror de jag skulle seriöst stanna och ba: "Oh, hi I'm just fine. You know, just walking home. How about you? working i see"
Konstigt folk bor här, det kan jag säga er.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Marie

Sanna! Vi har varit har i 100 dagar idag! Gulp... bara 265 kvar ;) Haha

2009-01-15 @ 00:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0