morgonbön

Nyss så kom en man med ett brev till mig. FIT är sjukligt snabba på att skicka iväg grejen, så skickar det allt med express också. Fick nämligen min I-20 form, som jag måste ha med mig till visum besöket som jag har inbokat på måndag!
Sitter och skriver alla papper som ska fyllas i, många frågor är konstiga så det är fan svårt.
Sen så har jag en miljon att betala in. Att skaffa visum är inte gratis. 200 dollar i SEVIS avgift (till usa för att de ska ha records på att jag pluggar i usa, ofta det kostar dem 200 dollar men okey) sen 1050 till själva visum kostnaden. Förra året kostade visumkostnaden 600, orättvist att det höjer när man som minst har råd.

Sen ska jag även betala 5400 dollar till FIT innan på måndag, för det är vad campusboendet plus mealplan kostar.

Mådde sådär igår när jag såg på Pursuit of happyness (ja, den stavas med ett y) på trean. Känner att hamna på gatan inte skulle vara det roligaste.. Speciellt när det kanske känns lite så efter alla mina studieskulder.

Jag ber till gud att tiderna är omvända när jag tar examen och människor står i kö för att få arbetare - inte tvärtom.

När vi ändå talar om deppigheter - JAG VILL HA VÅR NUNUNUNU!!

Kommentarer
Postat av: SARAH

åhhhh jag är nyfiken på vad du kommer läsa när du är där?:) vad är det för kurser? Hur många tentor kommer ni ha? är det många? varje månad? kommer ni skriva arbeten? eller är det mycket teori? och kanske även praktik? syr man kläder? eller man kanske designar kläder? eller vad gör man? hur lång är utbildningen? vad får du för examen? vad kommer hela utbildningen kosta? hur får du råd? kan man jobba i USA när du har pluggat klart? eller måste du återvända till sverige? osv osv osv

jag vet ingenting:P haha. kul å veta.

2009-12-08 @ 20:00:57
Postat av: SARAH

oj så många stavfel:D inte så noga, du fattar:P

2009-12-08 @ 20:02:18
Postat av: Johanna J

jag hoppas du menar 1050 KRONOR och inte dollar för visumet? :S bajs va mkt såfall..

2009-12-09 @ 12:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0