en inblick i Sanna Nilssons hjärna

Ni vet när läpparna inte är torra, men är i stort behov av tex försvarets? Det liksom bränner, men de varken ser eller känns torra?

Så kändes mina igår. Och jag hade glömt mitt försvarets hemma. När jag satt på tunnelbanan på väg hem så stannade den på en bro, mitt mellan två stationer. Om jag skulle jämföra min hjärna med någons, så skulle den vara jävligt lik JDs i Scrubs. Han får ju alltid upp scenarion i sitt huvud, och så exakt är jag med.

Denna gång fick jag upp scenariot att tunnelbanan skulle gå ur räls på bron, och med andra ord åka ner. Fast inte hela tunnelbanan, eftersom jag satt längst bak skulle min vagn inte åka helt ned för alla andra vagnar skulle hålla upp den lite. Hur som helst, mitt scenario gick ut på att jag höll fast mig allt vad jag kunde i en gul stång, medan jag skrek till resten av de panikerade tunnelbaneresenärerna "KAN NÅGON GE MIG FÖRSVARETS? VASELINE? NÅGOT?"

Allt det här grundades i att jag hade en otrolig irritation mot att mina läppar brändes och jag hade glömt allt vad återfuktande heter hemma..

Så kan det gå om inte haspen är på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0