AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH

HEMSKT! DET VAR HEEEMSKT!!

Gick upp halv 6, var sjukt pigg trots att det var lika mörkt som natten ute. Tog mig till T-centralen där jag mötte upp Karin. Skitkul att träffa henne, så det var väl det enda positiva med denna dagen.

Kommer till ambassaden och ställer oss i kö. Väntar i 45 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) minuter för att komma in. DÖR, verkligen DÖR av kyla. Mina tår känns svarta av köldskador, funderade på att börja gråta. Bestämde mig för att leka tuff istället. Blir Ä N T L I G E N kallad till säkerhetsskiten. När jag kommer fram och visar vissa dokument för att få komma in, FÅR JAG INTE KOMMA IN!! Vet ni varför? JO, lyssna och lär. Man behöver en stämpel OCH underskrift på pappret från banken som visar att man har betalt visumavgiften.

Konstigt nog behöll jag lugnet, sa hejdå till Karin och fick åka till banken för att sedan komma tillbaka igen. Kl var bara halv nio, så jag drack té och satt med fötterna mellan händerna i en och en halv timma.

Tillbaka till Ambassaden, fick gå VIP kön eftersom jag redan stått i kö tidigare.

Här kommer det roligaste (eller nej, näst roligaste. Att frysa ihjäl och bli nekad av USA var mest roligt!!) var att jag fick vänta i över 2 timmar på att komma till luckan och säga hej och hejdå!
Karin var klar på typ 20 minuter, eftersom vi var först. FYYYYYYYY FAAAAAAAAAN säger jag bara.

Till er som ska fixa visum, gör det när det är sommar, och glöm för fan ingen underskrift från banken!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0