26 dagar

Idag har jag gjort alla ärenden innan ambassaden på torsdag. Jag har varit på skatteverket och fått tusen papper och även en blankett om att jag flyttar utomlands i ett år. Sen fotograferade jag mig i spånga till mitt visum. Så nu har jag 6 st likadana fula foton, kul..! När jag väntade på att mina foton skrevs ut så satt han och retuscherade ett familjefoto. Han sa: "Ja, nu får du se när jag fuskar bort lite rynkor!" Jag: "Ingår det i alla foton?" Han: "Om man betalar lite extra så javisst!".
Seriöst. Har det inte gått lite för långt när man betalar extra för att få sitt familjefoto retuscherat!? Jag menar, ett foto som ska sitta i sitt hem på ens familj? Det är ju inte så att familjen inte vet att man har rynkor? Eller sina vänner som kommer på besök.
Tyckte det var bara jättekonstigt, men dagens samhälle är väl utseendefixerat.

Var på banken i en evighet för den okompetenta bankmannen visste inte hur man gjorde orginalkvitto på min betalning. Tror människor blev lite smått irriterade över att jag var där så länge.. Men, inte mitt fel!!

Det enda som fattas nu är att jag ska skriva ut några papper och hitta det där jävla portot för 61 kronor. Köper man det på posten? Någon som har erfarenhet?

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vart i USA ska du nagonstanns?

2008-09-09 @ 16:59:28
URL: http://miquaela.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du ber bara om att få frimärken för 61 kronor. Det fanns dock inte, utan jag fick köpa för antingen 60,50 eller 66 kr. Jag köpte för säkerhetsskull för 66 kr. Jag köpte på sleven.

2008-09-09 @ 17:11:23
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag köpte det vid nybroplan, han frågade om det va till ambassaden, va tydligen fler som köpt det där. Han önskade mej lycka till. Jamen jag vet!! Jag längtar oxå, inge kul och titta på miniskärm bara, och det ska buffras och grejer :)hehe

2008-09-09 @ 19:22:13
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Erika

Ska också till ambassaden, fast inte förrän den 25e...du bor väl i stockholm?? Vet du om man kan låsa in sitt bagage på centralstationen, man fick tydligen knappt ha med sig någonting in på ambassaden? En kompis ska följa med till Stockholm så det blir en liten weekend i storstan eller vad man ska säga;)Ska bli kul, lycka till på torsdag=)

2008-09-09 @ 21:59:25
URL: http://erikasnilsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0