Trottoar? Vad är det!?

Har precis ätit middag med min hostfamily, blev grillad lax och grönsaker. De äter verkligen inte som vi gör hemma. Typ lax med potatis? Men, nyttigare såhär! Spelade ingen roll egentligen eftersom att jag bakade en tårta idag som vi åt som efterrätt. GOTT, men åh så mättande. Inte okey hur tjock jag kommer vara när jag kommer hem!!!

Linn! Jag saknar dig med, det är så stört att vara så långt ifrån dig!! Jag har hemlängtan verkligen till och från. Det är som om hemlängtan och jag leker "it".. För att vara lite metaforisk.

Halloween imorgon, stor grej i detta land. ALLT är pyntat inför halloween. Det är typ skam att inte klä ut sig imorgon om man ska åka till affären och köpa mjölk. På ett ungefär.. Men jag ska få sluta tidigt imorgon så jag kan sätta mig på ett tåg och åka hem till Johanna! Så kanske lite firning blir det!! Ska bli såååå kul på lördag att träffa emi igen!! Vi har bestämt att rymma vi tre, eller rematcha till samma gata. Om det blir rymning så ska vi bara säga till vår familj: "Bye, I'm going to this au pair meeting! See you" eller "Just going to the mall, be right back!"
Sen rymmer vi på icke existerande trottoarer! På tal om icke existerande trottoarer så såg jag en kille som joggade igår. I skogsmynningen bredvid vägen för det inte finns några trottoarer! Någonstans!! Ska man gå 200 meter, nej men då tar man ju bilen! Varför anstränga sig i onödan? Sparar ju bara en massa plats att inte ha trottoarer.....
Hjälp det här landet någon!!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0