The day off

Idag var jag ledig, förutom på morgonen i en timma då jag passade Melania medan Erica tog Nicholas till doktorn. Sen efter det så åkte jag till Clinton, ett oulet som jag var med de andra aupairerna förut. Shopping blir alltid bäst när man gör det själv! Så jag köpte där:

- Skor från Nine West
- Väska på Nine West
- Skjorta på Tommy Hilfiger



När jag kommer hem från outletet så frågar Erica om jag vill ha ett par jeans av henne som hon aldrig har använt. Lite tveksam var jag. Sen kommer hon med ett par gråa Citizens of Humanity jeans som passar mig helt perfekt! Hur bra kan det liksom bli?
De är vääldigt vida, och jag äger endast stuprör jeans. Men jag har alltid velat haft bootcut jeans för det är så snyggt med högklackat. Så TACK Erica!

Satt vid datorn ett tag och pratade med Johanna efter det, om jag inte jobbar hela lördagen så kommer hon hit på lördag och sover här och sen kan vi ta tåget till NYC tillsammans på söndag morgon! Är så glad att jag har Johanna i samma delstat! Emilia har ju gått och försvunnit i Chicago såå.

Anyhow, eftesom det är min lediga dag tänkte jag inte spendera den framför datorn. Så jag tog Erica's bil (en stor guldig SUV) och körde till Old Saybrook. Vet ni hur liten man känner sig när man sitter i Erica's bil? Linn, du förstår mig.
Hittade ett par snygga Seven jeans där, men eftersom jag inte fattade vart man skulle byta om (?) så köpte jag de bara och kom hem och fann att de passade inte mig någonstans. Skit också.

Walmart är nu min nya vän. Tror jag spenderade minst en 40 minuter där inne. Först så kunde jag inte bestämma mig för ett hårspray. Fanns tusen märken. Jag blev rädd.
Sen så kom jag till chipsen och godiset, och de som känner mig vet att jag go crazy med sånna saker...
På toppen av all shopping idag så åkte jag till dunkin' donuts och köpte mig lite ice tea. Vet ni hur mycket gottigheter det finns där inne?
Dock var isteet såå äckligt. Gillade Starbucks mycket bättre. Men nu vet jag det!

Så det var min dag, ni i Sverige kan väl uppdatera mig om vad som händer där?!?
Ska hjälpa Erica med maten nu!

PUSS!


Kommentarer
Postat av: johanna jörgensen

jag är flitig kommenterare här ser jag! hallå, dina kompisar hemma får sätta igång! Snygga grejer du köpte! som sagt, jag är och har länge varit redo på att shoppa! Ps: är också jätteglad att jag har dig i CT! hade faktiskt känts rätt tomt annars...

2008-10-14 @ 23:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0