Skillnaderna är många

USA är annorlunda i jämförelse med Sverige för att..

- De har duschar utan duschslang
- De har 1000 kanaler, men oftast går bara två-tre serier per dag/kanal
- Alla pratar med alla, sist när jag var på walmart med mig själv så började en kvinna prata med mig om att hon hade glömt vilket schampo sitt barnbarn gillade.
- När man går in i en affär så måste någon välkomna en, även om de är 50 meter ifrån en och måste skrika.
- Halloween utpyntningarna börjar någon gång i slutet på sommaren
- Julpyntningarna börjar nu (halloween är nästa vecka..)
- Vägarna och parkeringarna är bredare så att man ska få plats med sina SUVs
- Allt finns alltid i paketpris, istället för att köpa en chipspåse ska man egentligen köpa paketet med sex i
- Radiostationerna är oändligt många, finns en för varje genre. Finns tom en med bara broadway musik..
- Man har reklamer om allt, en reklam om en p-ring går hela tiden på tv
- Deras smör är stenhårt och smakar ingenting, detta för att kossorna äter inte gräs i USA.
- Därför smakar även chokladen ingenting
- Överallt står det hur mycket kalorier dittan och dattan innehåller, ändå är hela usa en stor fettbomb
- Vattnet smakar klor (men man vänjer sig)
- Bilen är var amerikansk människas bästa vän, hunden släng dig i väggen.

Listan kan bli såå mycket längre, men jag tycker vi tar lite i taget så ni där hemma inte storknar över skillnaderna.
Konstigt nog så lever jag fortfarande.
Ska träffa en svensk tjej ikväll i middletown, hoppas gpsen hittar dit..
PUSS

Kommentarer
Postat av: linn

haha, middletown, vad fint!!

jag ska sjunga en sång för dig..

för du är en liten mört, som har simmat bört. och du hittar inte hit, och du hittar inte dit. för du är en liten mört, som har simmat bört. du heter kurt!!!!!!

2008-10-18 @ 12:20:56
URL: http://hallonsylt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0