Det är ingen som tar illa upp vad man säger här... än..

Det är så underbart ibland att vara svensk i ett land där de knappt vet vart sverige ligger.
Man kan gå och prata på svenska hela tiden! Jag och johanna går och kommenterar om folk vart vi än går (lite risky men äsch) och jag säger något på svenska när jag är arg på barnen. Fast jag säger det med gulligull röst så de inte ska förstå att jag mer eller mindre säger att jag skulle vilja döda dem. typ. Kanske inte så hårt, men något sådant. När vi kommer hem kommer den ovanan sitta kvar. Summan av kardemumman är att det kommer vara många arga svenskar där vi går..

Var på mallet idag på min freetime på dagen. HELT dött det var där. Hade lätt kunnat klä av mig alla kläder och gått runt där i underkläder, ingen hade sett något för det fanns inga där som kunde se. Köpte en tjocktröja på Charlotte Russe, sjukt billig affär. Men then again är ALLT billigt här så Charlotte Russe kunde likagärna vara Chanel. Eller inte..

Har inte fått tag på jennie än så det blir antagligen ingen bio ikväll som planerat, blir nog försent då. Kanske imorgon dock! Har ju inte varit på bio här än och jag har en bild av hur det ser ut, så ska bli kul och se om allt tittandes på tv har gett en en riktig bild av hur det är. Typ smör i en kran, människor som jobbar där i hattar, de där choklad sakerna i pappkartongsak (?)..

Shit hörni, imorgon är det redan torsdag!!! Sen är det fredag och då är det ju i princip helg!! Emilia kommer på lördag, ska bli såååå kul att få hänga vi tre igen. Vår konversation på skype var ju lagom normal igår eftersom allt som emilia sa upprepades femito gånger och sen försvann hon men kunde fortfarande höra oss. Jag och johanna dog av skratt. Så ja, lördag ska bli kul!

SAKNAR MITT SVERIGE DOCK!!  :(

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0