BLÄÄ

Har pratat med Johanna och Emilia på skype. Eller, de pratade och jag var tyst. Hade inget att säga för jag var så.. chockad? Nej kanske inte chockad utan bara... likgiltig.
Johannas värdmamma är sjuktfalsk, och får johanna att må dålig. Johanna vill inte rematcha, vågar liksom inte. Hon planerar istället på att stå ut i nån månad till och sen dra hem. Emilia lika så.
Jag trivs jättebra i min familj, verkligen! MEN, alltid ett men. Men jag tänker så här: Vad är det som håller mig kvar?
Och svaret är just de två tjejerna. För fler som de finns det inte inom räckhåll. Inte här i alla fall. Och om de åker, vem ska jag då skype med amerikansk tid? Vem ska jag träffa på helgerna och planera galna saker med? Jag kommer ju gå under. Självklart så finns det ju au pairer i mitt cluster som man kan umgås med. Men inte så. Inte som man kan PRATA med på det sättet. Förstår ni? Det är skillnad på att ha en vän som man kan fika med eller gå på bio med men that's it. Jag behöver mer än det..
När jag hörde de planera sina hemgångar så blev jag bara så sjukt illamående. Eller snarare är fortfarande. Vill inte åka hem, men jag vill inte vara här. Rematcha till ett annat ställe, fine. Känns ju nästan som att man måste ge det ett försök innan man ger upp. För jag vill inte åka hem av anledningen att två andra åker hem! Det är inte jag. Jag är starkare än så. Har jag väl tagit mig hit, kan jag försöka leva ut det till max. Efter regn kommer alltid solsken, eller hur..? Men då vet jag, om jag rematchar, att jag inte kommer komma till en familj som kan mätas med denna. Och inte vet jag heller om det kommer finnas människor i närheten där som jag känner att jag kan te mig till.
Alla, verkligen alla, har om och om sagt till mig hur avundsjuka de är på min förmåga att skaffa vänner fort. Och visst, det gör jag mer än gärna. Om det är några som jag VILL umgås med. VILL INTE umgås med tyskarna och fransyskorna här i området. Inget fel på dem, men jag klickade bara inte med dem som med MINA vänner.
Vill inte att det ska vara så här!!

Jag tänker inte låta det här tynga ner mig än. Den dagen, den sorgen. Fungerar inte att gå och oroa sig och må dåligt över vad som kan hända. Nu ska jag ta vara på den tiden jag är här. För vem vet hur länge till det är..

Ska kolla heroes nu, kan inte sova för tillfället..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hey! Klart du inte ska påverkas av oss! Hade jag haft din familj så hade jag varit lycklig! Jag ska "stå ut" till januari iaf, och som emilia sa, utnyttja familjen så att jag kan få se mer av NY, träffa er mer i detta land, få shoppa billigt, få till engelskan lite mer. Jag känner mig inte klar här än, men när februari tar till, då tror jag faktiskt det. Hallå, oroa dig inte, gör som du vill! Det är iaf så som jag tror att min plan är. Vi pratar mer om det ikväll men nu i helgen ska vi bara släppa allt och skratta oss genom helgen ;) Pussen

2008-10-31 @ 12:27:10
Postat av: Simon

Jag vill träffa din familj. De verkar vara som jultomten året runt.Oavsett om dina vänner åker hem eller inte så är jag övertygad om att du kommer hitta andra, Det är som sagt en av dina bästa egenskaper. Puss du vet var

2008-11-01 @ 19:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0