Kanske!

Update:
Har pratat i fonen med en värdfamilj som bor i Washington D.C., Chevy Chase. (Först när hon sa det så trodde jag hon sa: Chucky Cheese, men det är ju en resturang kedja.. Så typiskt mig)
Men hon var faktiskt väldigt trevlig. Blev lite förvånad när hon sa att hon jobbade som politiker för hon var så himla slapp eller vad man nu säger i språket. Hon sa typ "whatever" i varje mening. Tyckte det var lite kul!!
De rematchar för att au pairen har fått något jobb i regeringen (?) i sitt hemland, så hon ville åka hem.

Har hittills bara fått lite bilder, hon skulle skicka mer imorgon från jobbdatorn.

Ett minus är dock att jag jobbar 8-5 med en 3 mån bebis och en 2 årig pojke. Typ som jag har det nu, fast jag har Erica som hjälper..
Ett plus är området, verkar också finnas mycket svenska au pairer i D.C. Och det tackar jag till gud för, är lite smått trött på de tradiga tyskorna. Speciellt när jag också nu är den enda svenska au pairen i clustret. Komiskt.

Imorgon jobbar jag as usual, idag hade jag ju halvdag mer. Måste iväg imorgon till ett mall och införskaffa mig i något hett tills på fredag.På fredag är Raisa snäll och underhåller mig medan Johanna jobbar. Skulle ju vara fy skam om jag slösade bort hela dagen med att vänta på att få ta tåget. Så får jag se hur hennes Au pair liv är också, alltid intressant!


Harald och gang kommer till NYC om en vecka, sååå kul!!

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Okej, men det låter ju bra. Gud vad gulligt med en 3 månaders, om den inte är för skrikig förstås. Chevy Chase har massa affärer, bara dyra som Gucci osv. Men det är mysigt. Jag åker med CC ja, dåligt är det dock men jaa. Du också?

2008-11-12 @ 04:25:57
URL: http://segerson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jodå, det är mysigt men som sagt så suger de ju att inte vara 21. Men killarna här är inget att hurra för heller tyvärr. Jag har barn som är 10 & 14 så mina jobbartider skiljer sig lite. Jag är ledig mellan 8-3 ungefär när dom är i skolan. Sen jobbar jag fram till 8-halv 9 de flesta kvällar. Det suger att inte ha från typ 4-5 ledigt för på dagarna jobbar ju nästan alla och jag är ändå så trött. Kvällarna känns så sent om man ska upp tidigt. Sen jobbar jag 1-2 helgkvällar också, när dom går ut och så. Har dock alltid dagarna ledigt på helgerna iaf. Inte mycket party för min del ..

2008-11-12 @ 14:02:08
URL: http://segerson.blogg.se/
Postat av: Amanda

DC är verkligen en jättetrevlig stad :) och Chevy Chase är jättefint!

Sen finns det verkligen hur mycket Svenska som helst här!

2008-11-12 @ 16:46:54
URL: http://amandabragee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0