Första månaden gjord!

Sitter och filar mina naglar med en fil som har fyra sidor så det ser sedan ut som man har genomskinligt nagelack på sig. Köpte den på sephora, emi hade köpt en liknande från en säljare i ett mall eller något för 80 dollar!!!!!!!!! gud vad synd det var om henne när jag köpte min för 5.. HAHA, stackars.

I fredags så satte jag mig på ett tåg mot johanna, frågade på tåget om jag kunde köpa en biljett till stamford. "visst" sa han och skulle gå och fixa det. När han kom tillbaka skrev han något på min biljett och sa: "it's all set" och blinkade mot mig och gick. Jaha, gratis resa är ju inte helt fel!!
Kom dit och åt sushi med johanna och raisa på mallet. Sen blev det bio, vi såg "the haunting of Molly Hartley". Öh, whats up med den filmen? Den var helt sjukt dålig. Se den inte!!

På lördagen så åkte vi till NYC och mötte emilia!! såå kul att se henne igen! Vi möttes vid central park vid fifth avenue och gick lite i central park. Men det var något barn maraton så det var för mycket folk där!! Fick dock se skridskorinken som är där, dit ska vi såå i vinter!!

Gick lite på fitfh avenue och kollade i allt för dyra affärer och åt sedan tidig middag på fridays. Sjukt otrevlig personal där.
Gick till times squere och var på sephora i säkert över en timma!! Så sjukt hur människor seriöst kommer dit för att sminka sig för utgång eller så. De har liksom sminkstationer där alla kan sminka sig. Jag vågade typ först inte ens prova något. Tycker det känns så fel!! Men det är väl en vane sak. Jag och johanna singade upp oss för medlemskap på sephora där man får poäng på det man köper och en födelsedagspresent.
Köpte den där filen och too faced lipinjection plumper. Det sticker så sjukt mycket med den på läpparna!!! Men den är bra, så try it!


Vi tog en taxi till SOHO och letade efter ett mysigt fik, men vi hittade inget direkt... Men SOHO var grymt mysigt och mycket trendigare folk där. Mer europeiskt typ. Så det var kul. Vi träffade på två olika svenska gäng där!! stört va?

Efter SOHO gick vi unt i bryant park och gick till park avenue och till hello kitty statyerna! SÅ FINA!!

All in all, en riktigt bra helg med oss tre återförendade. Bra firning av vår första månad här!! Idag var det exakt en månad sen jag åkte hit. Stört va?

PUSS


Kommentarer
Postat av: linus

det är en sån där filgrej som jag sålde på det första säljarjobbet jag jobbade på. sjukt hur bra de fungerar!

2008-11-04 @ 13:19:17
URL: http://hallonsylt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0