Dear Santa, this year I wish for money so I can go to school...

Igår hann jag med sjukt mycket.
Jobbade en timme på morgonen as usual, men på fredagar är de det enda som jag jobbar så jag var ledig hela dagen!! Mötte upp Ninni på morgonen för att åka till Manhattan och kolla in skolor!! Var så sjukt taggad. Vi gick av i soho och försökte hitta rätt på NYU, gick inte så bra eftersom skolan tar upp typ fyra blocks. Så vi gick till donken istället och åt lunch. Haha, så mycket fett men ack så gott. Vi båda åt en Kyckling club, den var faktiskt fräsch. Me like. Svår att äta, både jag och ninni kämpade med att äta snyggt. Gick inte alls! haha

Sen tog vi en taxi till times squere. Vi skulle hälsa på ninnis värdmamma som jobbade i MTV huset!! Så fett. Vi hängde på hennes kontor och smyglyssnade på hennes telefonkonferens om the hills. Hon är liksom advokat på MTV och har hand om The Hills!! Hur fett är inte det?! Såg att hon hade mappar om varje karaktär i the hills, och ninni berättade att hennes värdmamma hade fått spunk när heidi och spencer gifte sig, eftersom de gjorde det utanför kamerorna.
Såå, det var lite kul!!

Efter MTV så tog vi subwayen downtown till 14th street och gick till The New school, köpte jättegod kanelmuffin på vägen. Kurserna där var inte så jättebilliga dock.
Åkte uppåt igen, till 28th street. Nämligen för Fashion Institute of Technology!! Åååh jag SKA gå där!! Människorna där var såå mycket snyggare än hela USA, stilmässigt sett. Fick en kurskatalog och har redan bestämt några kurser jag ska gå. Kosta vad det vill kosta, jag SKA gå där.

En till skola hann vi med, school of visual arts på 23rd street. Också asroliga kurser!! Både jag och ninni blev intresserade! Så nu med 3 kurskataloger från 3 olika skolor har jag suttit som en nörd och ringat in kurser och räknat hur mycket pengar jag behöver osv.
Sanna önskar sig pengar för att gå i skolan i år, snacka om ovanlig önskelista!!!!

Ninni var tvungen att åka till macy's med sina ungar, så jag blev lämnad på union squere med glädje!! Shopping!! Köpte ett par EMU's. ÅH så sköna de är! Kanske inte de vackraste skorna mina ögon har vilat på, men ooj så varm mina fossingar kommer vara i vinter!!

Min fredag slutade med film hemma hos marcus, mys! Sjukt dålig "skräck"film meeeeeen, mitt fel. Jag valde den ;)

Idag är det lördag,  och jag har varit in the city med marcus johanna och lite linus. Köpte två par högklackade boots. NICE!!

Ja, långt inlägg igen. Bra gjort, börjar bli som emilia med mina långa inlägg ;) HAHA

PUSSS
P.S Mamma och Pappa, nu vet ni vad jag önskar mig i julklapp!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ju en ovanlig julklapps önskan.

Men lite typiskt dig ha,ha.Ska höra med Mika

om hon har några liknande önskningar på sin lista?

Vi får se vad tomten hittar på.

puss.

2008-12-07 @ 14:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0